Login

Register

Login

Register

معرفی سایت emcdda.europa.eu

مرکز کنترل مواد مخدر اروپا، مرجع مسائل مربوط به مواد مخدر در اروپا

  • اطلاعات مستقل و مبتنی بر دانش منبعی حیاتی برای کمک به اروپا در درک ماهیت مشکلات مربوط به مواد مخدر و پاسخ بهتر به آن ها است. از این رو مرکز کنترل مواد مخدر اروپا (EMCDDA[1]) در سال ۱۹۹۳ تاسیس و ساختمان آن در سال ۱۹۹۵ در شهر لیسبون افتتاح شد و اکنون به عنوان یکی از سازمان های غیر متمرکز اتحادیه اروپا مشغول به فعالیت است. این سازمان در جهت ارائه یک نمای کلی از مشکلات مربوط به مواد اعتیاد آور به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن و ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی قوی در ارتباط با این مشکلات فعالیت می کند. امروزه این سازمان، اطلاعات و راهکارهایی برای حل مسئله اعتیاد به سیاست گذاران ارائه می دهد، همچنین به متخصصان و افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند کمک می کند تا به بهترین تجربه ها و زمینه های جدید در این حوزه دسترسی بیایند.
  • در قسمت معرفی سایت و در بخش توضیحات آن آمده است که استفاده غیرقانونی از مواد مخدر و قاچاق آن پدیده های جهانی هستند که سلامت و ثبات اجتماعی را تهدید می کنند. آمارها نشان می دهند که حدود یک تا سه جوان اروپایی مواد مخدر غیرقانونی را مورد استفاده قرار داده اند و حداقل یک نفر از شهروندان اروپایی هر ساعت از مصرف بیش از حد مواد مخدر می میرد. در عین حال، الگوهای همیشه در حال تغییر در عرضه و تقاضا نیاز به نظارت دائمی و پاسخهای پویا دارند. الگوی همیشه در حال تغییر عرضه و تقاضا نیاز به نظارت دائمی و واکنش های سریع را نسبت به هر زمان دیگر در میان کشور های اروپایی ایجاد می کند.
  • EMCDDA برای موفقیت در انجام وظیفه اصلی خود یعنی ارائه اطلاعات صحیح و متقن در مورد مواد مخدر در اروپا، زیرساخت ها و ابزارهای مورد نیاز برای جمع آوری اطلاعات کشورهای مختلف را توسعه داده است. پس از آن، این اطلاعات توسط مراکز نظارت بر مواد مخدر (شبکه ریتوکس[۲]) به آژانس لیسبون برای امر تجزیه و تحلیل سپرده می شوند و در نهایت منجر به تولید محصولات اطلاعاتی متنوعی می شود و به واسطه آن ها تصویر دقیق تری از مسائل مربوط به اروپا نمایان خواهد شد.
  • اگرچه فعالیت های EMCDDA در درجه اول در اروپا متمرکز است، اما آن ها با شرکای خود در سرتاسر جهان تبادل اطلاعات و تجربه دارند. آن ها همچنین همکاری با سازمان های اروپایی و بین المللی در زمینه مواد مخدر را نیز به عنوان یک ابزار برای افزایش درک پدیده جهانی مواد مخدر، حائز اهمیت می دانند.
  • سازمان، دستیابی به اطلاعات صحیح و متقن را به عنوان اصلی ترین راهبرد موثر در رابطه با مواد مخدر معرفی می کند. اگرچه سازمان سیاست خاصی را پیشنهاد نمی دهد اما از طریق تحلیل ها، استاندارد ها و ابزار هایی که در این زمینه مهیا کرده است، به طور مشخص توانسته بر تصمیم گیری های مربوط به این حوزه تاثیر بگذارد.

 

راهنمای سایت

محتوای سایت به صورت های گوناگون در سایت توزیع شده است. در صفحه اول می توان آخرین مقالات و تحقیقات منتشر شده در زمینه مواد مخدر و راه حل های آن را مشاهده کرد. همچنین در همین صفحه اخرین اخبار، رویداد های پیش رو و کلیپ های آموزشی برای مخاطبان مهیا شده است. اما می توان از طریق نوار بالای صفحه به محتوای اصلی سایت دسترسی داشت. نوار بالایی از قسمت ها مختلفی تشکیل شده است که در زیر به آن ها اشاره می شود.

داده (DATA) : در این صفحه، آمار های سال ۲۰۱۸ حوزه مواد نخدر در کشور های اروپایی به صورت بولتن و در سر فصل های مختلف در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. به علاوه امکان دسترسی به نمودار های گرافیکی که بر اساس این اطلاعات طراحی شده اند مهیا شده است.

کشور ها (Countries) : در این صفحه مخاطبان می توانند به اطلاعات کشور های اروپایی در زمینه مواد مخدر، مسائل سلامت عمومی و همچنین سیاست های مربوط به مواد مخدر دسترسی پیدا کنند.

موضوعات (Topics): در این قسمت موضوعات اصلی و فرعی سایت بر اساس ترتیب حروف نمایش داده می شود.

فعالیت های ما (Our activities): در این قسمت پروژه ها و برنامه های فعلی سازمان در یک دسته بندی خاص نمایش داده می شود.

بهترین برنامه (Best Practice): پورتال “بهترین برنامه” برای کمک به مخاطبان در پیدا کردن اطلاعات عملی و قابل اطمینان در مورد کارهای موفق و غیر موفق در زمینه پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و مسائل اجتماعی طراحی شده است و مخاطبان را در مسیر شناسایی مداخلات موفق و آزمایش شده و تخصیص منابع درست، هدایت می کند.

نشریات(Publications): EMCDDA طیف گسترده ای از نشریات موضوعی را در فرمت های مختلف (کاغذی، PDF، وب، ePub) تولید می کند. در این قسمت از وب سایت، می توانید نشریات بالا را مرور کنید یا از گزینه های موجود برای جستجوی نشریات مورد علاقه استفاده کنید.

رویداد ها (Events):  در این صفحه می توانید تقویم رویدادهای مرتبط با مواد مخدر را مرور کنید. این رویداد ها شامل کنفرانس ها، نمایشگاه ها، بازدید از سازمان EMCDDA، نشست های علمی و فنی، روزهای بین المللی و همچنین جلسات با شرکای سازمانی می باشد.

اخبار(NEWs): اخبار حوزه مواد مخدر به صورت مرتب در این قسمت درج می شود و امکان جستجوی اخبار قدیمی تر نیز وجود دارد.

درباره سایت(About):  در این قسمت توضیحاتی درباره سازمان و سایت آن وجود دارد.

[۱] The European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction

[۲] Reitox network

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*