Login

Register

Login

Register

معرفی سایت promisingpractices.net

شبکه تجربه های امید بخش[۱] در سال ۱۹۹۷ از طریق مشارکت در چهار سازمان دولتی( بنیاد کلرادو برای خانواده ها و کودکان[۲]، اتحادیه خانواده و جامعه[۳]، مشارکت ارتباط خانواده جورجیا[۴]، کنسرسیوم بنیاد برای کودکان و نوجوانان کالیفرنیا[۵]) و با هدف کمک به سازمان های دولتی و خصوصی برای بهبود سلامت در میان کودکان و خانواده ها راه اندازی شد. با توجه به محدودیت های مالی پروژه PPN در ژوئن ۲۰۱۴ به پایان رسید و وب سایت سازمان در سال ۲۰۱۴ بایگانی شد و از آن روز به روز رسانی نشده است. شرکا به دنبال شریک پنجم برای انجام عملیات های مربوط به سایت و توسعه محتوا بودند. پس از جستجو در سراسر کشور، شرکت RAND به دلیل شهرت خود برای تحقیقات با کیفیت در مورد مسائل کودک و خانواده انتخاب شد.

 

  • وبسایت شبکه PPN یک منبع بی نظیر برای ارائه اطلاعات قابل اعتماد و مبتنی بر تحقیقات در مورد روش ها و کارهایی است که به بهبود زندگی کودکان و خانواده ها منجر می شود. وب سایت PPN معمولا به عنوان نوعی از سایت هایی که به بهترین تجارب یا بهترین مدل ها و برنامه می پردازد، شناخته می شود اما این سایت فراتر از این موارد عمل می کند و علاوه بر تهیه خلاصه ای از بهترین تجارب عمل شده، دیدگاه های کارشناسان این حوزه در موضوعات مختلف نیز مورد بررسی قرار می گیرد و کارشناسان به مهم ترین سوالات بازدیدکنندگان در حوزه های مختلف پاسخ می دهند.
  • شبکه PPN همچنین مخاطبان خود را به اطلاعات تحقیقاتی اضافی در تمام زمینه های مربوط به رفاه فرزندان از جمله سلامت جسمی و روحی، موفقیت تحصیلی و امنیت اقتصادی هدایت می کند. علاوه بر وسعت اطلاعات، مخاطبان می توانند به کیفیت مطالب PPN نیز اعتماد داشته داشته باشند زیرا شبکه، استاندارد های بالایی را برای اعتبار علمی، عینیت و وضوح مطالب رعایت کرده است.
  • این پروژه توسط موسسه غیر انتفاعی RAND، در جهت بهبود سیاست و تصمیم گیری از طریق مطالعه، تحقیق و تحلیل راه اندازی شده است. تمرکز شرکت RAND بر موضوعات مهمی همچون سلامت، آموزش، امنیت ملی، امور بین الملل، قانون و کسب وکار، محیط زیست و … است و توانسته با بیش از ۶۰ سال تجربه در این امور مرز های دانش انسانی را گسترش دهد. سیاست RAND بر انتشار گسترده یافته ها و توصیه های خود از طریق رسانه ها است تا از این طریق به بحث در مورد سیاست های عمومی کمک کند.
  • مخاطبان PPN چه کسانی هستند؟
    • مخاطبان هدف PPN عبارتند از سیاست گذاران، ارائه دهندگان خدمات و دیگر تصمیم گیرندگان در همه سطوح که به دنبال بهبود امور کودکان و خانواده ها هستند. این سایت به تصمیم گیرندگان کمک می کند تا بتوانند به برنامه های علمی و رویکرد های یک حوزه مانند سلامت و آموزش کودکان دسترسی داشته باشند.
  • راهنمای سایت:
    • در صفحه اول سایت اولین نکته ای که به چشم می خورد پیام اعلام توقف به روز رسانی سایت است و در قسمت زیرین مطالبی برای آشنایی اولیه با سایت به نمایش در آمده است. محتوای اصلی سایت در چند بخش طبقه بندی شده است که در قسمت نوار سمت چپ سایت مشاهده می شود و در زیر به طور مختصر توضیح داده خواهد شد.
      • خانه (PPN Home): در این بخش، مطالبی در مورد سایت، شبکه PPN، بنیان گذاران آن، مخاطبان سایت و هر آنچه که می تواند مخاطب را با وب سایت شبکه آشنا کند، به نمایش در آمده است.
      • برنامه ها (Programs that work): در این قسمت تمامی برنامه ها در دو دسته برنامه های اثبات شده و امید بخش و برنامه های بازبینی شده نمایش داده می شود که با وارد شدن به صفحه هر برنامه می توان اطلاعات اصلی و جانبی را مانند هزینه های صرف شده در پروژه، متولیان پروژه، مخاطبان هدف و تحقیقاتی که بعد از پایان پروژه و به قصد تعیین اثر بخشی پروژه انجام شده است را مشاهده کرد.
      • خلاصه مقاله (Issue Briefs): همان طور که از نام این قسمت پیدا است می توان در آن به خلاصه مقالات مهم در زمینه سلامت کودکان و خانواده دسترسی داشت.
      • چشم اندازان کارشناسان (Expert Perspectives): کارشناسان سایر ایده ها و نظراتشان را در این قسمت با مخاطبان به اشتراک می گذارند.

[۱] Promising Practices Network

[۲]    The Colorado Foundation for Families and Children

[۳] The Family and Community Trust (Missouri)

[۴]  Georgia Family Connection Partnership

[۵]  The Foundation Consortium for California’s Children & Youth

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*